Google start met het uitrollen van de “click to message” extensie in Adwords.

geschreven door Wim Peeters op 06 december 2016.

In de komende weken zal Google de nieuwe click to message extensie uitrollen waarin adverteerders rechtstreeks in contact kunnen komen met potentiële klanten via SMS. Extensies in Google Adwords geven adverteerders tal van voordelen om hun prestaties te verhogen.

Click to message extensie

Stel, een potentiële klant zoekt via een mobiel apparaat naar jouw producten of diensten. Na het juist instellen van de click to message extensie zal hij/zij mogelijk je advertentie opmerken in de vorm van een icoon + call to action bericht. Bijvoorbeeld: “Vragen? Stuur ons een sms!” Zodra de potentiële klant klikt op de extensie zal hij rechtstreeks worden doorgestuurd naar de SMS applicatie in zijn smartphone om informatie aan te vragen per sms. Het enige wat je nodig hebt om van deze mobiele extensie gebruik te maken is een geldig telefoonnummer dat geschikt is om SMS te ontvangen en verzenden.

Click to message extensie in google Adwords

Dat Google meer en meer mobiele functies toegevoegt in Adwords is op zich geen verrassing. Als we kijken hoe Facebook hun messaging app verder heeft uitgebreid met een klantenservice platform is hiervan nog steeds een groot bewijs dat mobiele apps in volle ontwikkeling zijn. Tevens blijft SMS een populair communicatiemiddel dat nog steeds zit ingebakken in onze dagelijkse communicatie.

Wim is zaakvoerder en online marketing consultant van Skillmedia. Zijn takenpakket bestaat voornamelijk uit projectleiding, sales, communicatie en consultancy van alle Google diensten binnen Skillmedia.
« Terug naar overzicht