Ginsonline.be

Kostenefficiënt adverteren voor ginsonline.be

strategy - digital marketing - analytics

Een cocktail van Google Ads

Beeld je even in: het is een zomerse dag, je zit buiten op je terras, de vogeltjes fluiten, het is heerlijk genieten, maar er ontbreekt nog iets… correct! Een heerlijk glas gin-tonic. Dat is waar wij aan dachten toen ‘Gins Online’ bij ons kwam aankloppen.

"Gins Online" is een webshop met een enorm aanbod van, ja hoor, gins! Het maakt niet uit welke gin je zoekt, de kans is groot dat zij hem voor jou hebben klaarstaan. Natuurlijk was dit geen meeting om gins te laten proeven. Ze hadden een uitdaging: meer online sales genereren.

Sinds een tijdje waren ze zelf met Google Ads begonnen, maar toch benieuwd of dit nog beter kon. Ze waren dus op zoek naar een partij die hen meer inzicht kon geven in hun Google Ads account en hen daarnaast kon helpen met het verhogen van de online sales via dit kanaal.

Een goede mix tussen kosten en opbrengsten?

Om te starten met deze uitdaging hadden we een concreet plan van aanpak nodig. We gingen van start met het analyseren van het huidige account. Al snel vielen ons enkele verbeterpunten op: weinig efficiënte zoektermen. Hierdoor betaalden ze te veel per klik op hun advertenties.

Het grootste probleem werd meteen gesignaleerd: er werd te veel geld uitgegeven aan zaken die efficiënter konden. Onze oplossing? Actief de kost per conversie gaan verlagen door het optimaliseren van de kwaliteitsscores van de zoekwoorden. Klinkt dit Chinees? Geen zorgen. Dit wil zeggen dat we de relevantie van de Google Ads campagnes hebben verhoogd. We tonen de mensen wat ze willen zien. Hierdoor worden we beloond door Google en wordt het goedkoper om te adverteren.

Als kers op de taart, of als garnituur in de gin, hebben we de volledige website uitgepluisd via Google Analytics om nieuwe opportuniteiten voor de Google Ads campagnes bloot te leggen.

Tijd voor een aperitief

Het harde werk was geklaard, nu was het tijd om even achterover te leunen, een gin in te schenken en de resultaten te analyseren.

Door het optimaliseren van de kost per conversie en het verhogen van de kwaliteitsscores van de zoekwoorden, hebben we er voor gezorgd dat de omzet van Gins Online in het eerste jaar met wel +125% was gestegen. Daarnaast door continue optimalisaties uit te voeren, stegen we in het volgende jaar met nog eens 30%.

Met trots kunnen we zeggen dat de uitdaging succesvol werd voltooid!

Tching!